KISAH SERAM - TANDAS




senja-

Pernah dengar orang tua cakap jangan masuk tandas waktu senja/maghrib sebab tu waktu pagi bagi makhluk halus? Memang betul.

Habis kelas pukul 6 petang. Tunggu bas dari fakulti balik ke hostel dekat 7 malam baru sampai. Sampai bilik aku lepak baring-baring dulu. Tengok jam 7.30 malam cepat bangun amik towel barang mandi. Toilet hostel biasa hujung koridor. Waktu maghrib macam ni mana ada orang nak mandi da. Semua da standby solat. Aku jek lambat-lambatkan fardhu. Gantung towel. Letak bakul mandi dalam shower. Ambil berus gigi dan sabun muka ke sinki. Dalam tandas memang aku seorang. Senyap jek. Bukak pili air mula basahkan tangan nak cuci muka. Masa cuci muka tu aku terasa macam ada orang dekat sebelah. Muka penuh sabun siapa nak buka mata. Habis bilas aku angkat kepala. Macam nak tercabut jantung tengok makhluk perempuan muka hodoh dengan mulut berdarah cangkung atas sinki pandang cermin yang aku pandang. Aku punya nak control takut. Aku tunduk pandang sinki terus berjalan keluar tandas slow-slow. Agak da lima langkah. Dah macam tak cukup lantai aku berlari masuk bilik. Roomate aku yang baru lepas solat terkejut tengok aku teruk berlari macam tu sekali. Aku tak cerita apa pun. Aku ajak roomate aku teman aku mandi. Dua hari lepas tu baru aku cerita. Sumpah tak pergi tandas waktu senjalagi!

sumber : kalimah paranormal team

Previous
Next Post »