KISAH SERAM - TEMBUNI



Kisah ni berlaku masa aku dok menyewa bersama kawan2 aku di Larkin.. masa tu aku belajar kat kolej IT yg popular gak.. la ni agak senyap sikit promosi tentang kolej tu.. masa tu dalam tahun 1999..
Masa tu aku dok ngan kawan2 satu sekolah aku gak.. member baik dari ting 2.. maz , non , sue , jem.. yg lainnya kenal kt situ la.. kat kawasan situ memang kebanyakan rumah disewakan kepada budak2 kolej.. yg bekerja kurang.. aku , non , sue , kak in dan nine sekolej.. yg lain kolej lain.. tp masa tu aku tak habis belajar pun.. jangan tanya kenapa ye.. hihi..
Rumah sewa tu ada tiga bilik.. aku memilih untuk duduk dalam bilik yg belum ada orang masuk lg masa tu.. kira aku sorang2 la.. tak lama lepas tu masuk la kak ita dan ida tak silap nama dia.. sue , maz , non , nine , kak in sebilik.. manakala jem sebilik ngan aida kot.. lupa nama dia.. dan lg sorang ni biarlah aku namakan ai aje.. ai belajar satu tempat ngan jem dan aida.. selalu gak pakwe dia datang ambil hantar dia balik naik motor.. sebenarnya aku memang perasan ai ni semacam je.. tapi aku takde la nak tanya2 cakap2 kat member2 serumah aku ni.. sebab tu cuma prasangka.. takut jadi fitnah pula..
Masa tu tiba2 ada la 2 3 hari ai tak balik rumah.. kitaorang ingat dia balik rumah mak dia ke kat kota tinggi , sama tempat kebanyakan kami.. felda lain2 je.. satu petang terjonggol dia balik , pakwe dia hantar.. tapi tak lama lepas tu dia menghilang balik.. aku perasan gaya dia macam orang baru lepas beranak.. aku diamkan je..
Malam tu ida balik , dia cakap la.. dia nampak ai berjalan sorang2 , tapi pakai baju putih labuh cam jubah , lepas rambut panjangnya.. ida tegur , ai wat tak tau je.. ai terus masuk dalam rumah.. ida ada kereta.. dia sorang je masa tu yg dah keje.. masa dia park kereta tu la ai melangkah masuk.. sebab ida ingat ai dalam bilik dia bertutup pintunya , ida pun tanya kitaorang yg tengah melepak kat ruang tengah tu menonton tv , ai dari mana.. nampak macam demam je muka pucat habis.. kitaorang ni berpandangan la satu sama lain.. sue menjawab , mana ada ai.. dia tak balik pun..
Yg lain dah merinding bulu roma.. wajah ida berubah.. tiba2 pucat.. tak pasal2 je tiba2 ida menangis.. mula meracau2.. kecoh kitaorang dibuatnya.. tak tunggu lama aida telefon nombor rumah ida kat kluang.. rumah tu ada telefon yg kami bayar sorang sikit ikut penggunaan.. nombor telefon rumah masing2 memang ada tersimpan dalam buku khas , senang kalau ada apa2 kecemasan kan.. bapa ida nak datang ambil ida.. tengah malam jugalah baru sampai.. untungnya ida hanya menangis dan meracau , takde nak lari2.. kalau tak jenuh.. malam tu masing2 tidur dengan rasa perut yg kecut.. huhu..
Aku tidur sendirian dalam bilik.. lupa nk cakap.. dalam setiap bilik disediakan 4 buah katil 2 tingkat.. kira setiap bilik muat 8 orang la.. aku memilih katil yg terletak ditepi dinding , belah bawah.. belah atas habis berterabur buku2 dan peralatan belajar aku..
Walau pun hati aku dah rasa tak tenang , tak senang , namun aku kuatkan semangat untuk tidur.. aku baca surah yg patut , akhirnya aku terlena juga.. tiba2 aku terjaga.. aku terdengar bunyi bagai periuk berlaga didapur.. bingit... bagaikan ada perang periuk senduk kat dapur tu.. perut aku mulai kecut.. perasaan seram jangan cakap la.. hanya Allah yg tahu masa tu.. kalau boleh aku menghilangkan diri dari situ , aku akan buat.. masalahnya , tak boleh.. realitinya aku berdepan ngan kejadian yg menyeramkan , menakutkan aku.. la.. walau pun hanya bunyi.. seram tauu..
Bunyi tu berterusan selama aku agak adalah dalam 10 ke 15 minit gitu.. aku tetap kaku terbaring dalam selimut sambil mulut terkumat kamit baca ayat Kursi.. tiba2 senyap.. bunyi tu bertukar pulak.. lagi menakutkan.. bunyi seperti kuku yg tajam menggaru-garu atap zink.. garu papan ke... Ya Allah.. bagai nak tercabut jantung aku menahan rasa takut ni.. aku tak pasti samaada kawan2 aku yg lain tu dalam bilik dorang tu turut mendengar apa yg aku dengar atau pun tak.. dalam hati aku berkata , ' aku tak kacau kau... tolong jangan kacau aku.. ' tak tahu la bila gangguan bunyi tu berakhir.. sedar2 senyap dah.. tak lama lepas tu terdengar suara orang mengaji di surau yg berdekatan rumah aku ni.. patutlah.. nak masuk waktu Subuh rupanya.. terkulat2 aku menahan ngantok dengan perut yg masih kecut ni..
Siangnya.. aku bercerita pada kawan2 aku tentang peristiwa malam tadi.. mereka ketakutan.. tetapi bertuah betul.. masing2 tak dengar seperti yg aku dengar.. tapi menurut sape ntah yg bangun pagi tu , pintu peti sejuk terbuka.. sangkanya ada sape2 yg buka lupa tutup.. aku suarakan perasaan syak aku.. aku katakan pada mereka.. aku rasa ai baru lepas bersalin.. mungkin masa dia balik haritu dia simpan uri anak dia dalam peti sejuk.. jadinya , ada 'benda' yg berminat ngan uri tu mencari la kat sini.. tapi kenapa bunyi macam mengamuk pula..?
Petang tu ai balik.. kebetulan kami memang menunggu nak menyoal.. tak dapat mengelak.. dah kena sergah bertalu-talu.. dia mengaku.. dah seminggu lebih dia bersalin..
Tapi anak dia kena tahan wad.. tak cukup hari.. tu yg ulang-alik ke hospital.. sorang2 membebel kat dia.. sebab dia dalam pantang tak dok diam ada yg mengikut.. kitaorang tanya tanam mana uri anak dia.. ai boleh jawab , haritu memang dia bawa balik simpan dalam peti sejuk.. tapi kejapnya.. tak lama pakwe dia ambil.. dah tanam kat mana tak tahu pula.. lagi la kena membebel dengan kitaorang.. disebabkan hal tu , ida jumpa 'benda' .. 'benda' tu mengaruk kat rumah tu..
Apa yg berlaku lepas tu tentang ai.. biarlah rahsia.. yg tahu hanya kita2 aje.. Allah S.W.T yg lebih mengetahui.. pengajarannya kat sini.. janganlah lepas beranak korang gi simpan pula uri dalam rumah , dalam peti ke.. carilah orang yg berpengetahuan berpengalaman gi tanam.. orang perempuan dalam pantang ni kotor... syaitan suka...
Nauzubillahiminzalliq...
Wallahuallam...


sumber ; kalimah paranormal team x
Previous
Next Post »